毎日B型

おいしいものや楽しかったお出かけなど、日々の出来事をつぶやいています

Kawadu Sakura

I went to Kawadu town to see cherry blossom tree with my mother. According to advertisement, It’s better way that we go to a station before Kawadu by car and take the train to Kawadu town station. But I heard a man said there were traffic jam when he went back home. So I parked my car at Numazu city and I took the train from there. 

桜を見に河津町へ行ってきました。パンフレットによると河津町の前の駅まで車で行き、そこから電車に乗るといいと書いてあったけど、知りたいが帰り道がすごく混んだと言っていたので、沼津に車を止めそこから電車で行くことにしました。
 
Definitely many people were in the train. We couldn’t take a sheet. I was going to buy a express train ticket but I couldn’t buy it. 
もちろん電車も混んでて座ることもできず。帰りは指定席買おうと思ったけど、買えず。
 
Fortunately, it was sunny and cherry blossom were in full bloom. It was so beautiful. 
よかったのは天気が良かったことと満開だったこと
そりゃ綺麗だったわよ
 

f:id:Fuji5c:20181201065738j:plain

f:id:Fuji5c:20181201065751j:plain

f:id:Fuji5c:20181201065804j:plain

Kawadu cherry blossom are strong pink color. But petals don’t full like snow.I was disappointed. 
花の色が濃いんですよね
でも、ひらひらと舞わないのが私的にはちょっと残念
 
There were many cherry blossom tree both side of river though I didn’t go over there because my mother was tired. We saw carnations insread of that.
川の両側にたくさんの桜があったけど母が疲れてしまって向こうまで行かなかったの。そのかわりカーネーションを見に行きました。
 
There were many kind of carnation. 
いろんな種類のカーネーションがあるんだね