毎日B型

おいしいものや楽しかったお出かけなど、日々の出来事をつぶやいています

スカイプレッスンで私が先生に?

A funny thing happened in the Skype lesson. I learned some words in the lesson today. When I make a sentence  using “ above” ,I made this sentence “ Make sentence using above word”. The teacher was surprised and laugh suddenly. Because she thought I told her it. We were very laugh 😂. I was like a teacher.  


スカイプレッスンで面白いことがありました。今日はいくつかの単語を勉強したのですが、「above」を使って文章を作る時「上記の単語を使って文章を作りなさい」と言ったら、先生びっくりしていきなり笑い出した。どうも私が先生に対してそう言ったと思ったらしい。二人してちょー笑ったよ。私先生みたいだった?って。

BTW, in the lesson I learned “ reset”. This pronunciation  is different with verb and noun. Verb is “reset” noun is “ reset”. I didn’t know. 😓
ところでレッスンでresetという単語を勉強したんだけど、発音が動詞と名詞で違うんだってね。
動詞はりーセット、名詞はりーセットだって。
知らなかったわ〜。